Így fog kinézni az M44-es záró szakasza Kecskemét-Szentkirály között

A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét-Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt. kedden az MTI-t.

Az M44-es gyorsforgalmi út ezzel a szakasszal kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták,

a Kecskemét-Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú,

22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani.

Az építkezés az 5. számú főúton létesítendő turbó típusú körforgalommal kezdődik, mely biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül.

A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül.

Nagykőrösig a keresztező országos utakat és földutakat az autóút felett, a 140. számú Cegléd-Szeged vasútvonalat a tervezett autóút alatt vezetik át.

A nyomvonal Szentkirály és Kocsér települések közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad; majd csatlakozik az épülő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz.

gyorsforgalmi
Read alsoÍgy növekedett a magyar gyorsforgalmi úthálózat 2021-ben

A Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszt még M8 gyorsforgalmi útként tervezték, de a forgalomba helyezésre már M44 gyorsforgalmi útként kerül sor

– közölte a NIF.

A NIF azt írta, “a szerződés hatályba lépése a forrástól függ”. Arra a kérdésre, hogy az M5-ösbe való bekötésig ingyenes marad-e az M44-es, és hogy mikor készülhet el a “záró” szakasz, nem válaszoltak.

Lakitelektől Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya, és

várhatóan 2025-től végig gyorsforgalmi úton lehet közlekedni Békéscsaba és Budapest között.

Mint ahogy korábban írtuk, Szlovákia magyarlakta területeit köti majd össze Budapesttel az M2 gyorsforgalmi út. A hiányzó kétszer két sávos út megvalósítását két részre osztották, részletek itt.

Source: MTI